jak działają HIDDEN CHAMPIONS w Technologicznym przywództwie na globalnym rynku?

W artykule przedstawiamy jak działają HIDDEN CHAMPIONS w Technologicznym przywództwie na globalnym rynku na podstawie prezentacji pani Justyny Jakoniuk

Ukryci mistrzowie (HIDDEN CHAMPIONS)

  • Pozycja numer jeden lub dwa na rynku światowym, albo numer jeden na rynku europejskim; wyrażona udziałem w rynku
  • Nie więcej niż 1 mld USD przychodów ze sprzedaży
  • Mały rozgłos, anonimowość

Co decyduje o przywództwie na rynku?

  • Największe przychody ze sprzedaży
  • Największa sprzedaż jednostkowa
  • Przodująca technologia
  • Asortyment dopasowany do klientów
  • Inne atrybuty
    • jakość usługi
    • powszechna obecność
    • najszybsza dostawa
    • dostępność

„Możliwości redefiniowania rynku zmieniają się w zależności od firmy, ale mocne postanowienie o nie akceptowaniu, tylko kreowaniu rynku jest pierwszym warunkiem przyszłego przywództwa.”

Hermann Simon

Hidden Champions Strategy

Strategia zyskania pozycji lidera przez ukrytych przywódców rynku.

leadership
Strategia zyskania pozycji lidera rynku globalnego

Kierownictwo

  • Łączenie funkcji własności i zarządzania
  • Ciągłość przywództwa
  • Jedność osobowości i celu
  • Upór i wytrwałość

Zespół

  • Kultura przedsiębiorstwa nastawiona na wyniki
  • Przyciągnąć i zatrzymać najlepszych
  • Lokalizacja na wsi
  • Wymiana interfunkcjonalna

Oferta dla produktu/usługi

  • Polityka jakości
  • Strategia nakierowana na wartość (nie cenę)
  • Szybki serwis – w dowolnym miejscu na globie
  • Seminaria w obrębie działalności klienta

Interakcja z Klientem

  • Unikanie pośredników przy wchodzeniu na rynki zagraniczne
  • Przyjmowanie i respektowanie uwag od klientów
  • Często wzajemna zależność

Czynniki przewagi konkurencyjnej

  • Jakość produktu
  • Technologia/Innowacyjność
  • Asortyment/Integrowanie systemów
  • Serwis
  • Uwzględnienie uwag klienta
  • Oszczędność
  • Sprzedaż/Dystrybucja
  • Projekt/Stylizacja
  • Ekologia
  • Dostawa

Jak (po)zostać liderem w skali globalnej?

leadership
Metody dotarcia do celu Przywództwo w skali globalnej

Przywództwo na rynku musi być zdobywane i bronione każdego dnia od nowa.

Przeżycie

Przetrwanie jest możliwe jedynie wtedy, gdy ma się przewagę konkurencyjną

Poznaj swojego konkurenta

Wywiad konkurencyjny jest równie ważny jak badania rynku konsumenta.

Okazje

Każdy parametr mierzący konkurencyjność stwarza okazję dla zyskania przewagi konkurencyjnej.

Spójność

Wyniki powinny być spójne z przypisywanym im znaczeniem.

Postrzeganie

Liczą się tylko zauważalne przewagi.

Nisza

Nawet małe, mikroskopijne nisze mogą stać się zadziwiająco duże, gdy rozciągnąć je na cały świat. Globalna ekspansja rynkowa przy założeniu wąskiej koncentracji niekoniecznie wyklucza korzyści skali czy efekty krzywej doświadczenia.

Prezentacja

Poniżej można zapoznać się z całą prezentacją:

Latest posts by Tomasz Sapletta (see all)
Ocena
5 (1)